حافظ 110 ، ما برای حفاظت از انقلابمان در هر صحنه ای می جنگیم ...

چند نکته درباره دیدار روحانی با روباه پیر

پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۶ ب.ظ

بسم رب العشق


برای اولین بار بعد انقلاب اسلامی

چند نکته در دیدارروحانی با روباه پیر

رییس جمهوری در این دیدار که روز چهارشنبه انجام شد، گفت: دولت ایران در پی تعامل سازنده با جهان بر مبنای احترام و منافع مشترک است و نسبت به انگلستان هم علاقمند به ایجاد رابطه خوب و توسعه مناسبات هستیم.

 رییس جمهوری در این دیدار که روز چهارشنبه انجام شد، گفت: دولت ایران در پی تعامل سازنده با جهان بر مبنای احترام و منافع مشترک است و نسبت به انگلستان هم علاقمند به ایجاد رابطه خوب و توسعه مناسبات هستیم.

کامرون اما از اختلافات نظرهای ایران و انگلیس در سالهای اخیر گفت و فرصت را برای بازسازی روابط دو جانبه ایران و غرب را مهم دانست و گفت: ظرفیت های زیادی در حوزه اقتصاد و موضوعات علمی برای همکاری و گفت و گو میان دو کشور وجود دارد.

روحانی که دکترای خود را در انگلیس گرفته است گفت: تجار ایران و انگلستان از دیرباز روابط اقتصادی خوبی داشته اند و بر تسهیل رفت و آمد شهروندان دو کشور تأکید کرد و خواستار ارتقای روابط علمی و فرهنگی میان دو کشور شد.

بیش از ۱۴۰۰ نفر از فرزندان مسئولین محترم کشورمان در انگلیس در حال تحصیل هستند.

388031_992

در عرف دیپلماتیک این گونه نشستن نشان از بی توجهی و بی احترامی به طرف مقابل دارد

رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران همواره همکاری شفافی با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است، تصریح کرد: گزارش های بازرسان آژانس نشان می دهد که فعالیت های ایران هیچ گاه انحراف نداشته است. رییس جمهوری ادامه داد: اگر ۱+۵ انعطاف لازم را داشته باشد در مدت معقول، توافق در دسترس ماست. از فواید آن بنای اعتماد است که می تواند مبنای توسعه همکاری ها در سایر حوزه ها باشد.

نکته جالب اینجاست که همه کارشناسان بر سیاسی بودن و غیرمنطقی بودن رفتار غرب در پرونده هسته ایی ایران اذعان دارند ولی رئیس جمهور ما ضمن تاکید برگزارش های آزانس از کامرون می خواهد انعطاف داشته باشند و بنای را بر اعتماد بگزارند!!

رسانه های تند رو دیدار کامرون با روحانی را تاریخی خواندند وگویای چیزی از تاریخ روابط استعمارگر پیر با ملت مظلوم ما نمی دانند؛ البته از سالگرد ۲۸ مرداد واعتراف صریح انگلیسی ها در دست داشت در سقوط مشروطیت چیزی نمی گذرد ولی حافظه ها گاهی هنگ می کند.

روز گذشته روحانی با اولاند نیز دیدار کرد . عکس های این دیدار نیز نکته های بسیاری را  در خود جای داده است .

روحانی و اولاند


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۳
سجاد دماوندیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی